GILI T

6 april 2012 - Gili Travangan, Indonesië

Hoi lieve mensen,

Even een nieuwe update vanuit het paradijsje genaamd GILI TRAWANGAN. Het is hier natuurlijk ultiem genieten. We verblijven bij dreamdivers voor 170000 idr pp per nacht. Lekker goedkoop want de meeste krijgen hier kamers vanaf 250000 idr. Het feit dat Merel steeds beter in afdingen wordt en wij hier alle twee ook zouden gaan duiken heeft de manager zover gekregen dat wij hier voor 170 konden verblijven. Het is een prima kamer, lekker bed met klamboe. Douche heeft een wat miezerig straaltje, maar ze hebben hier ook openbare douches met zo'n enorme douchekop dus daar kunnen we ook douchen wanneer nodig. Airconditioning heeft wat kuren maar al met al verblijven we hier helemaal prima.

Danaë had van tevoren al geboekt om hier haar scubadiver padi te halen, uiteindelijk is dit openwater padi geworden, dus ze moet ietwat bij betalen.. Er is een soort van vergissing geweest waardoor dit een beetje een financiële tegenvaller is, maar aan de andere kant heeft ze wel haar openwater gehaald!!

Merel heeft, met dank aan haar mama en zus die haar padi papieren wilden mailen, ook nog haar openwater gehaald. Hiervoor hoefde ze alleen nog één zwembad sessie te doen en één openwater duik en toen was die ook binnen. Geen toetsen gelukkig haha.

Witte stranden, blauwe heldere zee, genoeg restaurants, kroegen etc. 's Avonds eten doen we tegenwoordig op de markt. Voor nog geen 2 euro kun je het lekkerste local eten krijgen daar. Alle budgetreizigers eten daar ook, sfeer is top! Elke avond is er een feestje ergens anders waar dan het hele eiland op af komt. Super gezellig dus we vermaken ons hier prima. Geen gemotoriseerde voertuigen, alleen paard & wagen & fietsen. HEERLIJK! We hebben een paar dagen geleden een fiets gehuurd voor 4 euro voor een hele dag. Toen hebben we een rondje om het hele eiland gefietst. Goed ingesmeerd!! We waren binnen anderhalf uur weer terug (zo groot is dit eiland). Wel leuk om een keer het hele eiland te zien. Aan de andere is namelijk geen reet te beleven. Om de honderd meter één vet luxe resort waar de weg dan zo'n 30 meter geasfalteerd is en daarna weer zandweggetjes. Voor honeymooners die alleen willen zijn dus perfect. En er zijn wat kuddes geiten, that's it. Wij zitten dus aan de goede kant van het eiland haha.

Maandag vertrekken we naar SYDNEY. We hebben vandaag het vervoer naar denpasar airport geregeld. Ook zijn we nog van plan te snorkelen hier op gili maar daar moeten we nog maar even over denken want dat is natuurlijk het ultieme middel voor verbranding. En we zijn net een beetje bijgekomen van de vorige zonsessie+verbranding op kuta. Merel's buik ziet eruit als een landkaart (vervelling), dus die doet elke dag een full body scrub op het strand. Begint er al wat beter uit te zien haha.

We zullen ook nog wat foto's uploaden, maar het zijn er dit keer niet zoveel. Het eiland is niet zo heel groot en om nou heel veel foto's van dronken, feestende mensen erop te zetten is ook weer zo wat.

Oja, voor mama&papa Merel, Dray kan niet wachten tot jullie hier komen. Voornamelijk omdat jullie dan z'n favoriete shag meenemen. Hij vindt het helemaal fantastisch!

Iedereen weer bedankt voor de reacties!

Liefs,

Danaë & Merel

Ps. Dimphy je krijgt de groetjes van Jessie! Hij vraagt wanneer je weer komt haha. Avis werkt hier helaas niet meer, die werkt nu op sengigi.

1. Jacqueline:
    6 april 2012
    Hoi lieve meiden, het water loopt me al in de mond... Wat blijft het toch een top-eiland(je). Kan niet wachten! We hebben de bevestiging van Dreamdivers al binnen, dus gaat helemaal goed komen. Daar heb ik wel 5 pakjes halfzware Van Nelle shag voor over :-).
    Ik begrijp dat jullie er een sport van maken om de sanitaire voorzieningen in jullie accommodatie vast te gaan leggen/te omschrijven? Lekker...maar wij zien liever foto's waar jullie ZELF op staan, hoor!!! We moeten jullie al zo lang missen... Nog veel plezier op Gili T voor de laatste paar daagjes! Wij gaan ons voorbereiden op het eieren zoeken (voor Dimphy dan denk ik :-) en misschien dat we het Bo ook nog kunnen leren..). En goede reis naar Sydney; weer een hele overgang maar ook fantastisch! Dag meisjes, dikke knuffel van ons! xxx P.S. met snorkelen gewoon T-shirt aandoen (of een pak vragen bij Dray).
  2. Mama Petra:
    6 april 2012
    Allebei brevet duiken fantastisch!En ook een hele mooie onderwaterwereld gezien, schildpadden, haaien , murenes, slangen en noem maar op,wauw.
    Nog een paar dagen relaxt in dit paradijsje en dan op naar een nieuw continent.Eet je elke dag van die toetjes Danaë?
    Benieuwd wat jullie straks in Australië allemaal weer beleven.
    xpap
  3. Merel:
    6 april 2012
    Wat fantastisch allemaal.Mij ook allemaal bekend hoe klein het eiland is en hoe heerlijk rustig,geen gemotoriseerde voertuigen.
    Genieten jullie er maar lekker van en Ma verlaten jullie het paradijsje,maar hopelijk niet voor de laatste keer.
    Ma een goede reis en behouden aankomst.Op naar jullie volgende pleisterplaats.
    Heel veel liefs en XXXXX.
  4. Dennis:
    Hi meiden,
    Het begint bijna irritant te worden hoe goed julllie het naar je zin hebben. Als jet de blog leest is het een aaneenschakeling van geniet-momenten. Blijf zo doorgaan met genieten.
    En oh ja, ben het met m'n zus eens dat foto's op de blog voornamelijk jullie blije hoofden moet tonen. De mooie wc's, badkamers, lelijke bavianen enzo zien we wel bij terugkomst...
    Zoen,
    Dennis
  5. Opa Jan:
    6 april 2012
    Wat moet ik nog toevoegen aan alles wat anderen al hebben gezegd. Ik zit hier te watertanden en mag straks weer de kou in voor de alledaagse dingen. Nog heel veel plezier, blij gezond en goede reis verder.
    Opa Jan
  6. Rob en Anne-Marie:
    Hoi meiden,
    Ja, wat kan een mens dan genieten van de natuur en het mooie weer.... Geweldig! Jullie genieten er echt van, dus wij ook een beetje. Wat zouden we graag even om een hoekje willen kijken..... Geniet er nog maar lekker van; wij smullen dan wel weer van jullie verhalen. Lieve groet, Rob en Anne-Marie
  7. Marjolein:
    Hee meiden,
    Echt heel leuk om jullie verhalen te lezen! En super foto's, ik ben jaloers op jullie haha ik krijg er ook heel veel zin in! Heel veel plezier nog groetjes
  8. Annemieke ten Hoedt:
    7 april 2012
    We zijn na het lezen van jullie verhaal direct begonnen met het uitzetten van diverse soorten vissen, koralen en onderwaterplanten in de Bennekomse vijver. De PADI moet natuurlijk wel bijgehouden worden en om de financiën ook in de hand te houden helpen wij jullie een beetje zodat we, nu jullie de smaak te pakken hebben, niet weer van die "vervelende" duikverhalen hoeven te lezen!
    Kortom, wij zitten hier in Kerstweer en wintersportkleding Pasen te vieren en wensen jullie alle goeds en plezier toe.
    Liefs.
  9. Nelly & Cris:
    Lieve dames,

Het paradijs bestaat!! Jullie hebben het gevonden!!
    Een onvoorstelbaar mooie reis en wij benijden jullie!
    Niet onaardig, maar gewoon jalours, ha ha!!

Danaë, inmiddels hebben wij de stamvader gevonden van onze familie (Quispel) en hebben wij een wapen!!
    Volgende keer zend ik deze mee!

Samen nog heerlijk genieten en maandag op weg naar "No Worries!!!"

Veel liefs en een Mooi en Warm Pasen!!!

Nelly Cris
  10. Lieke:
    7 april 2012
    Wat een mooie plek zeg! En Danae, VAN HARTE! Super goed gedaan zeg. Jaloezie komt weer omhoog haha. En nu richting Sydney. Geweldig! Weer een nieuwe beleving en waanzinnig avontuur. Een dikke kus, nicht Lieke
  11. Sofia:
    9 april 2012
    Heeeeee liefjes!
    Hele goeie reis vandaag!! Heb nu al zin in jullie volgende update waarin jullie ons weer helemaal jaloers gaan zitten maken. Ik wil ook zon:(
    Alvast veel plezier in Sydney!
    Xxx
  12. Lieke:
    10 april 2012
    Hello Ankle Biters,
    Passen jullie op voor de Knackers? Ze zijn namelijk voor in de Billy. Veel plezier in jullie Homestead. But hey, take care, want er hangen flink wat Bushrangers. Have fun in OZ.
  13. Hilleke:
    11 april 2012
    Hallo meiden, wat een verhalen en leuke foto s zo belangrijk voor de thuisblijvers die naar al dit soort berichtjes uitkijken!!!Op Bert zn verjaardag waren Otto en ik ah eten bij Vroeger (hm) en toen kwam deFam Middelman binnen. Trots en blij was Bert dat hij een berichtje van jullie had gekregen op zn verjaardag!! Ik heb toen het adres van jullie reisblog doorgekregen maar had nog niet de tijd genomen om te kijken. Vanmorgen op het nws over de aardbeving en de tsunami dreiging voor Indonesie en moest toen meteen aan jullie denken, maar gelukkig jullie zijn al in Australie!!!Gisteravond met de dames ECC een hele leuke ladiesnight gehad id garage Broekhuis, Jacq en Bert hadden goed hun best gedaan. Nou ik blijf jullie verhalen volgen en wens jullie weer veel plezier op deze mooie reis, pas goed op elkaar xx